dissabte, 27 de gener del 2007

Molt fred i gens de neu

Finalment els desitjos no s'han complert. Tal com deia en el post "el somriure de l'home del temps", la confiança cega en què els models fallessin una mica ens ha jugat una mala passada. El dimecres, la majoria d'ells ja no donaven precipitacions fora de les comarques de Tarragona, i un model que sí que en donava, les pronosticava ja en forma d'aigua. És a dir, el dia abans ja podíem saber que tot plegat quedaria en poca cosa, almenys a Malgrat i rodalies, però només si els models fallaven una miqueta...

La notícia bona, i més important per la nostra meteorologia, és que els models van prou bé! Almenys els que fan pronòstic a 24 i 36 hores! Si no, malament ho tindria jo, que treballo amb ells cada dia!

El que no ha fallat és el fred, que ja el teníem assegurat. A Malgrat ja comptem el 4t dia de glaçada consecutiva, i déu n'hi do com han baixat avui els termòmetres!! Mireu, mireu:
  • Dia 23: 2,6ºC
  • Dia 24: -1,5ºC
  • Dia 25: -2,9ºC
  • Dia 26: -1,3ºC
  • Dia 27: -3,7ºC

Aquesta nit també baixarem sota zero. Abrigueu-vos bé i entreu o tapeu les plantes que us estimeu més, que no es cremessin (això si han sobreviscut la nit passada).

Vinga, salut!

2 comentaris:

mac ha dit...

hola Jordi, sóc la cris.

això de ser "home del temps" ha de ser molt difícil, no? de petita volia fer-ho i sempre feia seure els pares al sofà. em posava amb una cartulina dibuixada i els explicava el temps de la setmana. reien molt. però veig que és una feina mot sèria. jo penso que sempre us critiquen molt. no és just.
algun dia parlaràs del canvi climàtic?

bé. gràcies per la feina que fas.

cris

Jordi Mercader ha dit...

Hola Cris!
Gràcies pels comentaris!

No ets la primera persona que em diu que volia dedicar-se a la meteorologia. Per què no? Tot és posar-s'hi, i ser conscient que la carrera és llarga, que hauràs de ser becari, treballar precari...

I això d'home del temps... no és la meva feina, ara mateix. Jo em dedico a la investigació, que per mi és més xulo!

Ja parlaré del Canvi Climàtic. Precisament avui ha sortit el primer capítol de l'esperat 4t informe IPCC, el de debò!

Fins aviat!